Tikkurila sisusti unelmakodin purettavaan kerrostalokolmioon

 
  • Kirjoittaja(t): Tikkurila Oyj
  • Luotu: 5 Elokuu, 2015 - 10:53
  • Muokattu: 5 Elokuu, 2015 - 10:58

Tikkurila Oyj on yksi pääyhteistyökumppaneista Suomen ensimmäisillä Our House -lähiöfestivaaleilla, jotka järjestetään 8.8.–15.8.2015 Vantaalla Korson Mikkolassa. Tapahtuman järjestää Momokoti (momo = modest & modern), joka haluaa parantaa 1950–70-luvun asuntojen ja lähiöiden arvostusta koteina ja asuinpaikkoina. Tarkoituksena on myös edistää keskustelua siitä, voiko suomalaisen perheen unelmakoti sijaita lähiössä ja mikä on suomalaisten lähiöiden tulevaisuus.

 "25 % kaikista Suomen asunnoista on rakennettu 1960- ja 70-luvuilla. Mediassa nähtävät unelmien kodit ovat kuitenkin lähes aina joko vanhoja arvoasuntoja tai uusia, 2000-luvun koteja."

Tikkurilan näyttelytilana on 3 h + k purettavassa VAV:n kerrostalossa (Marsinkuja 1 G, 3. krs) ja teemana "Jokainen koti on unelmakoti". 1970-luvun huoneet muuttuvat maalilla uusiksi, ja osoittavat samalla, ettei uuteen kotiin päästäkseen aina tarvitse muuttaa – joskus riittää, kun muuttaa olemassa olevaa kotiaan. Tikkurilan signature-asunnossa tutkitaan, miten erilaisia tunnelmia ja tiloja saa esiin näennäisesti persoonattomasta vuokra-asunnosta. Muutokset on toteutettu asunnon pintoja ja esineitä kierrätyshengessä käsitellen. Näyttelyn tunnelmatilat on suunnitellut Kaisa Pikkujämsä Tikkurila Oyj:stä.

Festivaalien yhteistyökumppaneita ovat Tikkurilan lisäksi Lähi-Tapiola (Suomen suurin vuokra-asuntojen omistaja), Tekes (esittelee älykotiteknologiaa), Sokos Hotels (ottaa kantaa Air B&B -ilmiöön ja trendiin lähiömatkailusta), Puustelli, Kekkilä (teemana yhteisöllinen puutarhanhoito), Vallila, Forbo ja Finnish Design Shop. Mediakumppaneina ovat A-Lehdet (Avotakka ja Unelmien Talo&Koti) sekä MTV3 (Huomenta Suomi).

Luokitukset

Muut